Sini VS Sana..

Kat sana, tidur pukul berapa pun, kau tak rasa mengantuk.
Kat sana, tidur pukul berapa pun, kau senang bangun.
Kat sini, tidur pukul berapa pun, mengantuk sentiasa.
Kat sini, tidur pukul berapa pun, susahnya nak bangun.

Kat sana, panas terik macam mana pun, kau tak sakit kepala.
Kat sana, panas terik macam mana pun, kau tak rasa rimas.
Kat sini, panas terik je, kepala dah sakit.
Kat sini, panas terik je, kau dah rasa rimas.

Kat sana, jadual rutin penuh kau ikut, sikit pun tak rasa penat.
Kat sana, jadual rutin penuh kau ikut, sikit pun tak rasa nak mengeluh.
Kat sini, tak ikut jadual rutin sangat pun, kau dah rasa penat.
Kat sini, tak ikut jadual rutin sangat pun, kau dah mengeluh.

Lain suasana sana dengan sini.
Lain nikmat sana dengan sini.
Lain rasa kat sana dengan sini.
Lain kehidupan kat sana dengan sini.

Dulu aku tak nak pergi sana.
Sekarang aku tak sabar nak pergi sana lagi.
Dulu aku takut nak pergi sana.
Sekarang aku dah seronok.

Betullah, kau kena pergi sana dulu.
Rasa dulu.
Baru kau tahu keseronokan dia.
Kau akan mula rasa rindu bila kau dah kembali ke sini.

Insya-Allah, ada rezeki, aku akan pergi lagi.
Selain untuk lepaskan rindu, aku nak rasa lagi pengalaman baru kat sana nanti.

اِلَهـِي اَنْتَ مَقْصُودِي وَرِضَاكَ مَطْلُوبِي

Comments

Popular Posts