Nokia N97 vs Sony Ericsson Xperia X10

DAMN DAMN DAMN DAMN!! huu.. I'm torn between 2 cellphones.. I didn't know which 1 I should buy when I have the money.. This 2 phones have MOST what I wanted in a cellphones.. Especially the features and also the design.. So.. Enough said.. Come and help me to choose which 1 is better.. PLEASEEEE!! Below is their picture.. (^_^)

Nokia N97.. But I like the black colour..


Sony Ericsson Xperia X10.. Niceee...~

Well.. Now you have see both pictures.. So.. Pleaseeeee help me decide which 1 is BETTER!! I've already read both specifications.. But STILL, I can't decide which 1 I want.. If looking at the design, I like Sony better.. It looks........... Smart.. Hehs.. Is that even a good word to describe a cellphone??!! Haha!! Don't care.. ;p So, anyone pleaseee help me decide which 1 that I should buy.. Ignore the price.. Because I can save the money to buy it.. Any price would be OK.. Now, I let you guyz to give suggestions which 1 you think I should buy.. Let's suggest so I can use it in a long term, ok? THANX!! (^_^)

Comments

Anonymous said…
bila bandingkan kat gsmarena, dua dua nmpk menarik.tapikan sya,hp touch screen ni lama lama jd leceh utk sms walaupun smart.

untuk sms, n97 lg baik sbb ade QWERTY keyboard.tp keburukannya bila pkai lama, riben dia rosak kacau screen hp.lagipun hp yang guna internal storage yang besar akan hangkan hp.lagipun n97 guna os symbian.n97 boleh main game N-gage p kalau nk banding spec dengan xperia x10, jauh gak beza. ramai org cakap tentang masalah n97.

xperia x10 total touch screen. nak sms susah sikit kalau nak cepat. kena sesuaikan diri kalau tak pernah gune android os. camera lagi bagus dari n97,games boleh install dari internet, memory kad up to 32G cuma ada org kata tentang masalah bateri. ada Google Search, Maps, Gmail,YouTube, Calendar, Google Talk, Facebook and Twitter integration tru java application.

overall, rasanya xperia x10 lagi bagus dari n97 dan berbaloi.
cuba tengok HTC HD2 atau HTC yang lain. menarik juga dengan windows os cume harga lagi mahal.
SyaD03 said…
hmm.. thanx for da info.. kn dh suh ltk name kalo bg komen.. just put ur name coz sooner or later i'll might know who u r..
Anonymous said…
Syada!!!! EXperia Experia..hehe..dah pegang member nye fon...best.sesuai la utk syada yg suke main game...hehe...(padahal diriku suke SE..haha)...n97..cantik gak..tp mcm x menarik je. cume die mcm gune pc la ade keyboard..hehe

-ANIME-
SyaD03 said…
hehe!! anim.. anim.. ;p
Xperia bes yer.. erm.. tp fully touch screen kn?? actually agak plik sket.. sbb kdg2 nmpk Xperia fully touch screen.. kdg2 plak nmpk Xperia yg lebey kurg cm N97.. so fenin mane 1 yg latest nye.. huhu..~ kalo fully touch screen kdg2 cm susah nk touch2 tuh.. sbb kakak pkai iPhone.. kdg2 tuh saket ati gak laa nk menaip.. hoho.. tp game2 mmg bes laa.. eheh.. tp xpe.. Xperia still in consideration.. ;)
Anonymous said…
Blablabla... Ok laa.. Cantik gak laa.. yang Xperia tu... Hmm... Kalo buleh, belikan untuk kitorg... Hehehe

~ MAYA ~
SyaD03 said…
haha! blikn yerrr... p suh ayah blikn.. ;p
Anonymous said…
nape N97 tak bagus? baru nk beli nihh... xp
SyaD03 said…
hahaha... alaa.. kalo nk bli je.. aritu ade kwn acik pkai kale putih mcm lawa plak.. >_<
Anonymous said…
bukan masalah lawa, masalah barang bagus ke tak. Ari tu aku cuba nk beli yg 2 bln baru pakai sbb org tu nk balik kg xde duit. Skali N97 tu hang...lgsg cancel aku beli. Belum apa2 dah hang.....hangpeh..heheh

Abang KAU!!!

Popular Posts